Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Blog-ο βραβεία 2014

Για δεύτερη χρονιά, το Καλειδοσκόπιο βρέθηκε στη λίστα με τα αγαπημένα βιβλιοblogs της Έλενας και την ευχαριστώ πολύ γι' αυτό. Θα κλέψω, βέβαια, λίγο στους κανόνες γιατί θα απαντήσω μεν στις ερωτήσεις της Έλενας, αλλά δεν θα βραβεύσω κανέναν γιατί -πρέπει να το έχω ξαναπεί αυτό- δεν έχω χρόνο και τα blogs τα οποία διαβάζω σε τακτική βάση είναι τόσο περιορισμένα που ούτε πεντάδα δεν θα γέμιζαν! Ένα από αυτά, όμως, είναι της Ευθυμίας Δεσποτάκη (που είναι και το καλύτερο μέρος για να βρείτε πληροφορίες για οποιοδήποτε σχεδόν ελληνικό βιβλίο κυκλοφορεί στο χώρο του ελληνικού speculative fiction). Πέραν τούτου, τις πληροφορίες μου για τα βιβλία τις παίρνω κυρίως από ιστοσελίδες τις οποίες θα βρείτε linked στο πλάι (κυρίως το Locus Online και το SFX, δηλαδή, που είναι περιοδικά, αν και πολλές φορές παίρνω έμπνευση κι από τις λίστες των βραβείων). Χωρίς άλλη καθυστέρηση, λοιπόν, ας δούμε τις ερωτήσεις. 

1. 3 αγαπημένα σας βιβλία (Που δεν ανήκουν σε σειρά!)

Μιας και έκανα τη λίστα των αγαπημένων μου βιβλίων είδους τις προάλλες, θα γράψω τώρα για τρία αγαπημένα μου βιβλία τα οποία δεν ανήκουν στο χώρο του speculative fiction. Το πρώτο θα ήταν, μάλλον, ο Κόμης Μοντεχρήστος του Αλέξανδρου Δουμά. Είναι μάλλον το βιβλίο που έχω διαβάσει περισσότερες φορές από κάθε άλλο -ιδιαίτερα όσο ήμουν μικρότερη, τώρα έχω χρόνια να το διαβάσω. Ως δεύτερο θα επιλέξω τα Εκατό Χρόνια Μοναξιά του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκεζ. Δεν είμαι και πολύ σίγουρη ότι το διάβασα σε κατάλληλη ηλικία, όμως το αγάπησα από την πρώτη του σελίδα μέχρι την τελευταία. Στην τρίτη θέση θα βάλω το Παλάτι του Φεγγαριού του Πολ Όστερ, ως ένα από τα μυθιστορήματα που με έκαναν να αμφισβητήσω πολλά για την μέχρι τότε κοσμοθεωρία μου. 

2. Ένα αγαπημένο σας quote από βιβλίο.

Παρόλο που ως υπογραφή στο mail μου και σε διάφορα sites έχω το εξής από το Interview With The Vampire της Anne Rice: "I'm not the spirit of any age. I am at odds with everything and always have been" γιατί πάντα ένιωθα ότι με εξέφραζε κι αυτό δεν έχει αλλάξει, η πιο αγαπημένη μου ατάκα από βιβλίο προέρχεται από το Fahrenheit 451 του Ray Bradbury και είναι αυτή: 

"Stuff your eyes with wonder. Live as if you'd drop dead in ten seconds. see the world. It's more fantastic than any dream made or paid for in factories". 

3. Ποιο ήταν το τελευταίο τραγούδι που ακούσατε;

Έπρεπε να σηκωθώ και να ελέγξω το mp3-player μου γι' αυτό, αλλά το τελευταίο τραγούδι που άκουσα -χτες το βράδυ- ήταν το Maria Magdalena της Sandra. Hey, don't judge. 





4. Τι πιστεύει η οικογένεια σας για το Blog σας και γενικά για το blogging;

Δεν νομίζω ότι έχουν κάποια ιδιαίτερη άποψη σχετικά μ' αυτό και δεν τους έχω δώσει και ποτέ τη διεύθυνση για να διαβάσουν το blog μου. 

5. Σας αρέσει η ποίηση; 

Πάρα πολύ. Τη λατρεύω. Αυτό που έχει κολλήσει τελευταία στο μυαλό μου και δεν λέει να φύγει είναι το Desert Places του Robert Frost και, ιδίως, το τελευταίο τετράστιχο: 

They cannot scare me with their empty spaces
Between stars - on stars where no human race is
I have it in me so much nearer home
To scare myself with my own desert places.

6. Ποιος είναι ο άνθρωπος που θαυμάζετε πιο πολύ στην ζωή σας και γιατί; 

Δύσκολη ερώτηση. Δεν ξέρω αν ήταν ο άνθρωπος που θαυμάζω πιο πολύ, αλλά σίγουρα ήταν ένας άνθρωπος που θαυμάζω εξαιρετικά πάρα πολύ. Ο Paulo Freire ήταν κριτικός παιδαγωγός με σπουδαίο έργο στις χώρες του τρίτου κόσμου, φυλακίστηκε και εξορίστηκε και το Pedagogy of the Oppressed είναι ένα σπουδαίο βιβλίο που θα έπρεπε να διαβάσει οποιοσδήποτε -και ειδικά αν σκοπεύει να γίνει εκπαιδευτικός. 

7. Τι σας κάνει να γελάτε δυνατά και με την καρδιά σας;

Οι Monty Python κι οι άνθρωποι που αγαπώ, όχι απαραίτητα μ' αυτή τη σειρά. 

8. Η Αγαπημένη σας ταινία για το 2014; 

Δεν είδα και πάρα πολλές, αλλά μάλλον το Gone Girl του David Fincher. 

9. Πόσα βιβλία διαβάσατε μέσα στο 2014; 

To Goodreads λέει 66, αλλά αυτό είναι μαζί με comics. Γενικά για κάποιο διάστημα δεν διάβαζα σχεδόν καθόλου. Μέχρι πρόσφατα πίστευα μόνο στο writer's block, αλλά τώρα ξέρω πως υπάρχει και το reader's block. 

10. Ποιος τηλεοπτικός ήρωας θα θέλατε να είστε; 

Η πολύ βαθυστόχαστη απάντησή μου είναι: ο Elijah από το The Originals γιατί τα σπάει. 

4 σχόλια:

Life is art! είπε...

Εξαιρετικές οι απαντήσεις σου elgalla!!
Τι μου θύμισες με το Magdalena :P Ωραίο τραγουδάκι!

Ευθυμία Ε. Δεσποτάκη είπε...

Ευχαριστώ για την προτίμηση, κορίτσι! Εύχομαι σύντομα να διαβάσω και κάτι δικό σου.

edora είπε...

Shout out για το Maria Magdalena και τον Eljiah!

elgalla είπε...

@ Έλενα
Ευχαριστώ για τις ερωτήσεις!

@Ευθυμία
Μακάρι. Κάτι σιγοψήνεται. Οψόμεθα :)

@Edora
Ήμουν σίγουρη ότι θα ενέκρινες!